OGÓLNA KLAUZULA INFORMACYJNA DOTYCZĄCA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH W
SPÓŁDZIELNI MIESZKANIOWEJ W SOKÓŁCE
Na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, zwanego dalej „RODO”, informujemy, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Spółdzielnia Mieszkaniowa w Sokółce, Os. Centrum 17, 16 – 100 Sokółka, zwana dalej Administratorem.
- Administrator wyznaczył inspektora danych osobowych, z którym istnieje możliwość nawiązania kontaktu we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem można się skontaktować w następujący sposób:
- listownie na adres: Os. Centrum 17, 16 – 100 Sokółka,
- przez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- telefonicznie: 85 711 24 91.
- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji zadań nałożonych ustawą z dnia 15 grudnia 2000 r. o spółdzielniach mieszkaniowych (t.j. Dz. U. 2013 poz. 1222 z późn. zm.) i Statutem na Administratora polegających na zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych członków Spółdzielni oraz ich rodzin oraz osób niebędących członkami Spółdzielni, ale korzystających z jej zasobów, przez zapewnienie prawidłowej eksploatacji i utrzymanie właściwego stanu technicznego zasobów Spółdzielni lub związanych z prowadzeniem działalności zarządzania i administrowania nieruchomościami, a także realizacji praw i obowiązków wynikających z członkostwa w Spółdzielni.
- Podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO oraz ustawa z dnia 15 grudnia 2000 o spółdzielniach mieszkaniowych, t.j. Dz. U. 2013 poz. 1222 z późn. zm. (w szczególności art. 1 ust. 3), ustawa z dnia 16 września 1982 r. Prawo spółdzielcze, t.j. Dz. U. z 2017 poz. 1560 z późn. zm. (w szczególności art. 30), inne powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
- Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym i jest niezbędne w celu realizacji ustawowych i statutowych obowiązków Spółdzielni.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przekazywane innym odbiorcom, tj.:
- podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora, w szczególności dokonującym na zlecenie Spółdzielni obowiązkowych przeglądów i kontroli obiektów budowlanych, odczytów i wymiany wodomierzy, rozliczania kosztów zakupu ciepła, doręczania korespondencji, a także podmiotom świadczącym obsługę informatyczną i obsługę prawną Spółdzielni, przy czym takie podmioty przetwarzają dane na podstawie umowy z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniem Administratora. - Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
- przenoszenia danych,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących, narusza przepisy RODO,
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania ze względu na szczególną sytuację (o ile przetwarzanie odbywałoby się na podstawie prawnie uzasadnionego interesu),
- cofnięcia w dowolnym momencie zgody na przetwarzanie danych osobowych (o ile przetwarzanie odbywałoby się na podstawie zgody).
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego oraz nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu,
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celu, dla którego są przetwarzane.