Zgodnie z obowiązującym Regulaminem porządku domowego w naszej Spółdzielni, od samego początku jej działalności, do mieszkańców należy sprzątanie klatek schodowych. Na klatkach są wywieszone harmonogramy sprzątania, ale nie wszyscy mieszkańcy wywiązują się ze swoich obowiązków.
Niestety część mieszkańców ani razu nie sprzątała klatek, inni wykonywali to sporadycznie. Trudno się dziwić, że osoby które systematycznie sprzątają klatki schodowe, zarówno za siebie, jak i za swoich sąsiadów są zbulwersowani. Od pewnego czasu zaczęły wpływać do Spółdzielni wnioski w sprawie zorganizowania przez Spółdzielnię odpłatnego sprzątania klatek.
Ofertą sprzątania są też zainteresowane osoby starsze, samotne, które nie są w stanie sprzątać klatki ze względów zdrowotnych.
W związku z powyższym Zarząd Spółdzielni proponuje wprowadzenie sprzątania klatek poprzez zlecenie tego zewnętrznym firmom.
Należność za sprzątanie będzie ujęta w comiesięcznej opłacie czynszowej i będzie wynosić od 5 do 10 zł – w zależności od rodzaju budynku i ilości zgłoszonych klatek do sprzątania.
Usługa firmy zewnętrznej będzie obejmowała:
- sprzątanie i mycie klatki oraz wiatrołapu raz w tygodniu
- mycie okien i lamperii na klatkach schodowych raz w kwartale i każdorazowo w
przypadku miejscowych znaczących zabrudzeń
- sprzątanie korytarzy piwnicznych – raz na kwartał.
Do skrzynek pocztowych zostały dostarczone informacje wraz z ankietą w formie oświadczenia. Druk oświadczenia można też pobrać na stronie w zakładce – Druki do pobrania. Po wypełnieniu druk należy wysłać elektronicznie na adres mailowy Spółdzielni: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dostarczyć do sekretariatu Spółdzielni Mieszkaniowej Os. Centrum 17 w terminie do 18 maja 2015r.
Sprzątanie klatki przez firmę zewnętrzną zostanie podjęte po uzyskaniu zgody 75% mieszkańców danej klatki.
Warunkiem rozpoczęcia wykonywania w/w usługi będzie dokonanie zmian w regulaminie porządku domowego, zatwierdzeniu przez Radę Nadzorczą aneksu do Regulaminu porządku domowego oraz wybranie firm sprzątających.
W umowie z firmą sprzątająca zostanie zawarta klauzula o gwarancji ceny przez przynajmniej jeden rok. W przypadku zmiany cen mieszkańcy zostaną poinformowani i zawsze będzie możliwość rezygnacji z oferowanej usługi, jeżeli jej jakość i opłata będą na nieodpowiednim poziomie.
Zarząd Spółdzielni ma również nadzieję, że zatrudnienie przy sprzątaniu klatek znajdą osoby zalegające z opłatami w czynszu, co umożliwi spłatę zadłużenia.
Szczegółowe informacji można uzyskać w dziale technicznym Spółdzielni telefonicznie pod numerem 85 711 34 21.
Tu można pobrać druk - kliknij .